5 מקומות מומלצים לטיול בצפת

צפת, עיר האומנות והקבלה, מארבעת ערי הקודש בישראל. העיר הציורית והרוחנית שמזכירה לנו שלפעמים לא צריך ליסוע לחו"ל בשביל לקבל נופים מדהימים, אתרים היסטוריים מיוחדים ואוכל ולינה באווירה פאסטורלית.

קבלו המלצות על חמישה מהם.

מצודת צפת

החפירות בחלק הדרומי של מצודת צפת

החפירות בחלק הדרומי של מצודת צפת

אולי מכאן הכל התחיל, מצודה שבחפירות בה מצאו עקבות לישוב כנעני ויהודי מימי בית שני, הצלבנים בנו אותה כמצודה הגדולה במזרח התיכון. בימינו יש בה תצפית נהדרת לכל הכיוונים ובעיקר להר מירון ולכינרת, פארק ואתר הנצחה למלחמת השחרור ומתקנים לילדים. ובסוד נגלה לכם שיש כאן בור מים עתיק עם כניסה סודית – חפשו היכנסו ושירו קצת בשקט, ההד שיגביר את קולכם הוא חוויה לא נשכחת!
כניסה חינם בכל שעות היממה.

מוזיאון המאירי – מצפה המאירי

מוזיאון בית המאירי בצפת

מוזיאון בית המאירי בצפת

משפחת המאירי נמצאת בצפת דורות רבים, בית המאירי, כמו כל בית צפתי עתיק, הינו מקום עשיר בהיסטוריה, חדרי מגורים מהמאה ה-16 לצד בית כנסת מהמאה ה-19, בית הדין הרבני במאה ה-18 לצד בית יתומים במאה ה-20, ועוד ועוד. בנוסף למאירים יש מחלבה ובה הם מוכרים גבינה צפתית.
מחוץ למוזיאון ישנו מצפה לכיוון הר מירון ונחל עמוד.

הכניסה בתשלום.
שעות פתיחה: א' עד ה': 9:00 עד 14:00, ו': 9:00 עד 13:00
טלפון: 04-6971307

רחוב הגלריות

רחוב הגלריות בצפת

רחוב הגלריות בצפת

פעם צפת היתה עיר האומנים והאומנות, אומנים ידועים כפרנקל, משה קסטל ואפילו מארק שאגל חי כאן תקופה מסוימת. עם הזמן קמו אומנים חדשים, רבים מהם אומני קבלה כמו שורקי, אברהם לוונטל ופרידמן. הגלריות נדדו לעיר העתיקה ומאכלסות בעיקר את רחוב בית יוסף הקרוי על שם רבי יוסף קארו – מחבר שולחן ערוך, יספר היסוד של ההלכה היהודית, שבית הכנסת שלו נמצא בפאתי הרחוב. במיוחד כדאי לשים לב לגלריות של אומנים להבדיל מחנויות יודאיקה ומזכרות. מומלצות במיוחד של יום טוב בלומנטל – קומיקס קבלי, והפסל יונתן דרמון.

נשק וגורי כלבים - פרפרזה על שיווק ויראלי סוריאליסטי בגלריה של יומטוב

נשק וגורי כלבים – פרפרזה על שיווק ויראלי סוריאליסטי בגלריה של יומטוב

כניסה חינם, פתוח בכל שעות הים, רוב הגלריות נסגרות עד 18:00 בערב ובשבת.

בית העלמין העתיק של צפת – קבר הארי (מקווה הארי)

האנדרטה לזכר עולי הגרדום בבית העלמין בצפת

האנדרטה לזכר עולי הגרדום בבית העלמין בצפת

העיר העתיקה אכלסה תלמידי חכמים וגדולי עולם לדורותיה, לכן, אין זו הפתעה כי רבים נמנים על הבאים לצפת להשטתח על קיברי הצדיקים עליהם נימנים רבים וגדולים, בראשם כמובן האר"י ותלמידיו, רבי יוסף קארו, תנאים ואמוראים.במתחם ישנו גם מקווה טהרה הבנוי על מעין, המסורת מיחסת סגולות רבות לטבילה במקווה, למרות שהמקווה אינו נח ואין בו פקטיות, הוא נקי ומסודר(וגם קפוא).במאה האחרונה נוספה חלקה צבאית בה נטמנו עולי הגרדום במאבק על המדינה על ידי הבריטים. קטע חדש שנוסף השנה מכיל מערת קבורה של הרב שרגא ברג, ראש המכון לחקר הקבלה וחלקה המיועדת לאנשיו. מפאת חשש אנשי הרב מוצבים במקום מאבטחים.
כניסה חינם פתוח תמיד.

קבר הרב שרגא ברג

קבר הרב שרגא ברג

הרשימה מוגשת בחסות בית אהבה ותפילה מרכז רוחני בדרכיו של הרב שלמה קרליבך
סיורים הסטוריים ורוחניים מלווים בכלי נגינה ולהקות כליזמר 054-8048602
הזמנת ארוחות לצימר לפי צורך ודיאטה אישית

Posted in כללי and tagged , , , .

השאר תגובה